Apa Sebenarnya Emas Quantum Metal?

 


Update :
Mari join wasap group

Quantum Metal di tubuhkan pada 2012.


Quantum Metal adalah Peserta dagangan Bursa Malaysia Islamic Services (BMIS) : Dengan modal berbayar sebanyak RM10 juta
Merupakan pembekal system perdagangan emas Bank
Adalah pembekal emas kepada bank
Penasihat Shariah Quantum Metal ialah ISRA – Akademi Penyelidikan Syariah Antarabangsa (di tubuhkan pada tahun 2008 oleh Bank Negara Malaysia)

Quantum Metal adalah produk emas patuh Syariah.

Akaun emas Quantum Metal di sandarkan kepada emas fizikal yang disimpan di BRINKS Singapura.

Apa itu BRINKS?

Brinks adalah peneraju di dalam industry pengurusan risiko dan logistik dan berpengalaman dalam melindungi barang berharga sejak tahun 1859. Brinks mempunyai lokasi di lebih 110 buah negara.

Emas yang di pasarkan oleh Quantum Metal di lindungi 100% dengan Lloyd’s London.


Produk Quantum Metal

Di dalam Quantum Metal terdapat 3 jenis produk iaitu GSA, GAE5x dan GAE10x .

GSA – Gold Storage Account

GAE – Gold Asset Enhance




Akaun GSA (Gold Storage Account)
  1. Boleh deposit minima RM10 setiap kali
  2. Wang yang di depositkan ke dalam GSA akan serta merta di tukar ke dalam bentuk emas (grammage) berdasarkan harga semasa
  3. Sesuai untuk membuat simpanan untuk pelaburan jangka masa setiap bulan untuk tabung persaraan, pendidikan dan simpanan untuk di gunakan pada masa-masa yang terdesak dan ada keperluan
  4. Sesuai untuk pelabur yang nak mengumpul emas fizikal (gold bar) yang tiada modal yang besar untuk membeli gold bar 10g ke atas . Dengan menyimpan RM100 – RM300 setiap bulan, selepas cukup untuk membeli Gold Bar 10g bolehlah membuat pengeluaran emas fizikal dari Quantum Metal
  5. Wang yang di simpan boleh di advance (GAA) kan ke dalam MyGold-I untuk tujuan berbelanja ataupun ke akaun bank masing-masing

Deposit : Minima RM10

Pengeluaran : Pada bila-bila masa

Kaedah Pengeluaran : Boleh di tunaikan dalam bentuk tunai masuk ke akaun bank anda ataupun di tukarkan ke dalam bentuk emas fizikal





Akaun GAE (Gold Asset Enhance)

GAE adalah satu simpanan emas di mana anda ada sedikit (1x) dan pihak Quantum metal akan meminjam kepada anda 9x untuk menjadikan pelaburan emas anda lebih banyak.

Satu unit GAE ialah USD250.

Sebagai contoh anda ada 1 unit RM1000. Bermakna Quantum Metal akan tambah RM9000 menjadikan pelaburan anda sebanyak RM10,000.

Seandainya dalam masa 1 tahun emas naik 10%.

RM10,000 x 10% = RM1000

Bermakna anda sudah untung sebanyak RM1000 iaitu 100% ! Perlu di ingatkan juga, apabila harga emas menurun, emas anda juga akan merosot. Oleh itu pastikan anda memahami konsep x5 dan x10 dan juga melabur dan menyimpan emas dengan mendapatkan ilmu tentang emas terlebih dahulu. Seandainya anda berilmu, anda tidak akan tersalah langkah. (Nota : Prestasi masa lampau tidak menjamin prestasi pada masa akan datang)

Kredit (Flexi Pay) 9x dari Quantum Metal adalah dengan yuran pengurusan sebanyak 3.5% yang anda perlu bayar “upfront” untuk satu tahun.

GAE10x ini tanpa kontrak dan boleh di tamatkan pada bila-bila masa. Seandainya anda menyimpan di GAE kurang dari satu tahun dan anda ingin membawa keluar (tutup akaun) GAE ini, yuran pengurusan yang tidak di gunakan akan di kembalikan.

GAE5x pula anda boleh bermula dengan unit yang lebih kecil iaitu satu unit adalah USD25 .







Kenapa Saya Memilih Emas Quantum Metal?

Pada mulanya hasrat saya untuk mencari satu platform untuk menjalankan satu bisnes secara online sewaktu pandemik covid-19. Walaubagaimanapun akhirnya Quantum Metal menjadi satu landasan untuk membuat “force saving” dan “forgotten saving” untuk matlamat menyimpan jangka panjang.

7 sebab kenapa saya menyimpan di Quantum Metal :
  1. Akaun emas yang di sandarkan kepada emas fizikal dan patuh syariah
  2. Akaun emas boleh di buka dengan simpanan serendah RM10
  3. Boleh di lakukan sepenuhnya dengan kaedah online dari segi transaksi dan pendaftaran pelanggan dan reseller
  4. Emas boleh di bawa ke mana-mana sahaja di dalam smart phone anda !
  5. Tidak ada caj simpanan di kenakan untuk akaun GSA
  6. Mempunyai pilihan untuk mempertingkatkan aset dengan menggunakan akaun asset enhanced GAE
  7. Boleh menjana pendapatan sampingan dengan menjadi Reseller Quantum Metal (Kini di kenali sebagai Konsultan Quantum Metal)



Mimbasyinra Network

Quantum Metal ialah syarikat jual beli emas yang menawarkan perkhidmatan akaun emas secara digital dan fizikal, bantu rakyat menerusi pemulihan ekonomi di mana anda boleh beli emas serendah RM10 sahaja. Hubungi Admin +60134138542 atau klik link ini untuk pendaftaran percuma QM https://bit.ly/3N87bWc

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama